گروه برنامه‌ریزی و بودجه گروه برنامه ریزی و بودجه
1. رئیس گروه(سید محی الدین عزیزی)

1.1.آگاهی از اهداف، خطمشی ها، سیاستها و برنامه های دفتر و پژوهشگاه؛
1.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرایندهای مربوط؛
1.3.تهیه و تنظیم بودجه سالانه پژوهشگاه و پیگیری تصویب آن در مراجع ذی ربط؛
1.4. پیشنهاد سیاستها و اولویت های سالانه پژوهشگاه به رئیس پژوهشگاه؛
1.5.ابلاغ بودجه مصوّب به معاونت ها، پژوهشکده ها، مراکز و ادارات پژوهشگاه؛
1.6.صدور درخواست وجه فعالیت های پژوهشگاه براساس درخواست واحدها و پیگیری تخصیص
اعتبارات آن؛
1.7.برنامه ریزی در جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات پژوهشگاه و ارایه گزارش به مراجع ذی ربط؛
1.8.بررسی و پیشنهاد ساختار، شرح وظایف و پست های سازمانی به رئیس پژوهشگاه؛
1.9.تهیه و تدوین مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های مورد نیاز پژوهشگاه؛
1.10. برنامه ریزی در بررسی مقررات، قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرایندهای موجود پژوهشگاه و ارایه پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی به رئیس پژوهشگاه؛
1.11. نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها و بودجه پژوهشگاه؛
1.12. تهیه و تنظیم گزارشهای عملکرد گروه برنامه ریزی و بودجه و ارسال به رئیس پژوهشگاه؛
1.13. تهیه و تنظیم بودجه سالانه گروه برنامهریزی و بودجه و ارسال به رئیس پژوهشگاه؛
1.14. تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویت های پژوهشگاه؛
1.15. حفظ محرمانه بودن داده ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره سازی درمحل مناسب با نظر مقام مافوق؛
1.16. تهیه پیش نویس های لازم جهت پاسخ نامه ها؛
1.17. تهیه گزارش های آماری تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛ -
1.18.انجام سایر وظایف محوله مرتبط با پست سازمانی.


2. کارشناس قوانین، مقررات و بهبود روش ها

2.1. آگاهی از اهداف، خطمشی ها، سیاست ها و برنامه های دفتر و پژوهشگاه؛
2.2.اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرایندهای مربوط؛
2.3.تهیه و تنظیم و پیشنهاد ساختار تشکیلاتی، اهداف، شرح وظایف کلان و تفصیلی با رعایت ضوابط؛
2.4.بررسی و اعلام نظر در خصوص قوانین و مقررات، آیین نامه ها، تصویب نامه ها و اساسنامه ها از بعدتشکیلاتی؛
2.5.مطالعه در خصوص برنامه های نوسازی و تحول اداری و ارایه پیشنهاد به مقام مافوق؛
2.6.بررسی و انجام مطالعات مستمر در خصوص نارسایی ها و مشکلات مربوط به سیستم ها، فرآیندها وروشهای اختصاصی؛
2.7. مطالعه و تدوین برنامه راهبردی میانمدت و بلندمدت پژوهشگاه؛
2.8.بکارگیری نرمافزار تعیین شده مورد تأیید دفتر و پژوهشگاه مثل نرم افزار قراردادها؛
2.9.تعیین و پیشنهاد اولویتهای اصلاح روشها به منظور ارتقای بهره وری؛
2.10. تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاست ها و اولویت های پژوهشگاه؛
2.11.حفظ محرمانه بودن داده ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره سازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
2.12. تهیه پیش نویسهای لازم جهت پاسخ نامه ها؛
2.13. تهیه گزارشه ای آماری تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛ -
2.14.انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.


3.کارشناس برنامه ریزی و بودجه(  )
3.1. آگاهی از اهداف، خطمشی ها، سیاستها و برنامه های دفتر و پژوهشگاه؛
3.2. اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرایندهای مربوط؛
3.3.تهیه، تنظیم و پیشنهاد بودجه با همکاری معاونت ها، پژوهشکده ها، مراکز و ادارات پژوهشگاه براساس اصول و خط مشی های مصوب و ارایه آن به مقام مافوق؛
3.4.  پیگیری اجرای بودجه مصوب معاونت ها، پژوهشکده ها، مراکز و ادارات پژوهشگاه؛
3.5.  تکمیل فرم های برنامه و بودجه با همکاری معاونت ها، پژوهشکده ها، مراکز و ادارات پژوهشگاه؛
3.6.  بررسی اعتبارات پیشنهادی واحدها و اخذ توضیحات لازم؛
3.7.  نگهداری حساب اعتبارات مختلف بودجه و تهیه جداول مقایسه ای بودجه؛
3.8. تهیه نمودارها و آمارهای مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آنها؛
3.9.  پیگیری تعیین و تخصیص اعتبارات سالانه و پیگیری ابلاغ آن به اداره امور مالی؛
3.10.  شرکت در جلسات مختلف به منظور بررسی اعتبارات درخواستی واحدها؛
3.11. مطالعه و اشراف نسبت به قوانین و مقررات مالی، آییننامه مالی و معاملاتی و قانون بودجه وتبصره های آن؛
3.12. اعلام نیازهای اعتباری، هزینه ای، عمرانی و طرح تملک و پیگیری آن از مراجع ذی ربط؛
3.13.  مطالعه و بررسی روشهای تقلیل و کنترل هزینه ها به منظور ارتقای بازدهی امور مربوط و ارایه طرحهای کارشناسی و اجرایی به مقام مافوق؛
3.14.  همکاری در نظارت بر اجرای صحیح مقررات بودجه ای و سنجش میزان و پیشرفت عملیات هر یک از برنامه ها و طرح ها در پژوهشگاه؛
3.15. مطالعه و ارزیابی نیازهای اعتباری اعلامی معاونتها، پژوهشکدهها، مراکز و ادارات پژوهشگاه و اعلام نظر در مورد آنها؛
3.16.  رعایت دستورالعمل های اجرایی در مورد برخی از مقررات مربوط به بودجه و تبصره های آن؛
3.17. همکاری در تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات مورد نیاز دفتر با نظر مقام مافوق؛
3.18. تهیه گزارش های تحلیلی منظم از وضعیت بودجه، هزینه های انجام یافته و اعتبارات مصرف شده؛
3.19.  پیش بینی درآمدها و برآورد هزینه فعالیت ها، طرحها و برنامه های مربوط به پژوهشگاه؛
3.20.  طبقه بندی بودجه بر اساس کدفعالیت و فصول مربوط و تهیه فهرست نهایی؛
3.21.  بکارگیری نرم افزار تعیین شده مورد تأیید دفتر و پژوهشگاه مثل نرم افزار قراردادها؛
3.22.  تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
3.23. حفظ محرمانه بودن داده ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره سازی در محل مناسب با نظر مقام مافوق؛
3.24. تهیه پیش نویس های لازم جهت پاسخ نامه ها؛
3.25.  تهیه گزارش های آماری تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛ -
3.26. انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی.


4. کارشناس آمار و اطلاعات(  )
4.1. آگاهی از اهداف، خط مشی ها، سیاست ها و برنامه های دفتر و پژوهشگاه؛
4.2. اطلاع و اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرایندهای مربوط؛
4.3. تهیه و تنظیم گزارش ها و جداول مربوط به طرح ها، برنامه ها و فعالیت های جاری؛
4.4.گزارش گیری و ارزش یابی از پیشرفت برنامه ها و فعالیت های پژوهشگاه از نظر مطابقت نتایج به دست آمده با اهداف، سیاست ها و اولویت های پژوهشگاه؛
4.5.تهیه و بررسی آمار و اطلاعات مربوط به تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت پژوهشگاه با
همکاری کارشناسان مربوط؛
4.6. بررسی و نظارت در امر رسیدگی به مشکلات اجرایی برنامه ها و فعالیت ها و رفع اشکالات مزبور و تعیین راه حل های مطلوب؛
4.7.برنامه ریزی و تهیه گزارش های آماری برای ارایه به مراجع ذی ربط با هماهنگی مقام مافوق؛
4.8. مطالعه و بررسی پیشرفت ها و تحولات نظری و عملی سیستم های آماری به منظور استفاده از روش های آماری مناسب تر؛
4.9. جمع آوری اطلاعات، نمونه گیری و بازبینی پرسش نامه های تکمیل شده طرح های آماری و رفع نقص پرسش نامه ها؛
4.10.تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روشهای آماری مناسب و تهیه نمودارهای مربوط و ارایه آن به مقام مافوق؛
4.11. بکارگیری نرم افزار تعیین شده مورد تأیید دفتر و پژوهشگاه مثل نرم افزار قراردادها؛
4.12.انجام امور دبیری جلسات داخلی گروه و کمیته های مربوط؛
4.13.تدوین برنامه سالانه برابر شرح وظایف، سیاستها و اولویتهای پژوهشگاه؛
4.141. حفظ محرمانه بودن داده ها و تهیه پشتیبان از اطلاعات مربوط به صورت مستمر و ذخیره سازی درمحل مناسب با نظر مقام مافوق؛
4.15. تهیه پیش نویس های لازم جهت پاسخ نامه ها؛
4.16. تهیه گزارشهای آماری تحلیلی در امور مربوط و ارایه به مقام مافوق؛ -
4.17. انجام سایر امور محوله مرتبط با پست سازمانی
منبع: روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
فايلها
معرفي گروه برنامه ريزي وبودجه- 98-01-21.pdf 382.296 KB
کلمات کليدي
معرفی پژوهشگاه
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
انتصاب سرپرست دانشگاه باقرالعلوم(ع)
مجاهدت های خاموش دفتر تبلیغات اسلامی در منطقه جای تقدیر و تشکر دارد
برگزاری ورکشاپ تخصصی نقاشی فلسطین در نگارستان اشراق
خبر / اولین مجمع عمومی انجمن (تخصصی) فرهنگی و تبلیغی اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی
خبر / حضور اساتید مرکز آموزش های کاربردی در نمایشگاه بین المللی کتاب
خبر / گزارش تصویری غرفه های مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی در نمایشگاه کتاب تهران
خبر / گزارش تصویری نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی و تبلیغی شعب و نمایندگی های دفتر تبلیغات اسلامی
خبر / امیدواری نظریه پرداز امریکایی به بحران جمعیت در ایران
خبر / نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی و تبلیغی شعب و نمایندگی های دفتر تبلیغات اسلامی
خبر / سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 30029
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما